Friday, August 20, 2010

pengajaran..

heyyy....:-p,
this is da first post..actly da create lame..tp br skunk ade time nak tulis..urm..nak citer pasl perstiwa yg bg pngjrn yg bermakne at aku..haha..nie happen at cameron highland time cuti skola awl this year..sdey ade..tlaka ade..frust pown ade..ahh..ag satu nyesal..!!huhu..
     citer dye camnie..time ari ahad x silap..haah..aku dapt phone baru..present time birthday..phone sony cybershot..pastu the next week tu..ktorng one family on a vcation to cameron..coz time tu musim hujan an..so sejuk ar kat sane..time tu btol2 1 week jer aku pakai phone tu..br nak explore ape function dye sume an..well phone baru arh katekn..haha..
   aku ngan famly aku g sane dlm 3 days lar..at the 2nd day..ktorng g mkn at one restrn kat sane..time tu aku mmg asyk berkepit je lar ngan phone tu..pastu bile da dok2 order..ngah makan pown nak mcj2 an..skali mak aku soh aku tman mimi adk aku no4 g toilet..b4 that bapak aku da warning kowt..jgn maen phone tu..makn lu..tp aku degil gak..still textng2..pastu time aku tman adk aku tu aku bwk gak phone nie..aku ltk dlm poket..mak aku da kate da..ltk phone tu dlm beg ibu dulu..aku xnak gak..haha..degil!!!
     kat dlam toilet tu aku tman je lar adk aku an..nak wat pe ag..pastu bile da selesai keje dye..dye mntk tolng aku amik an air dlam balidi..bdk kecik mane reti ape an..aku amik je lar..aku tunduk skali ade bunyi...'PLUP'..aaaaaaarrrrggghhh...phone termasok dlam lubng jamban tu..huhu..dala tmpt yg duduk tu..time tu allah je tau camne feelng aku..terkez0t,,,nak nangis,,tkot kene mara,,sdeyh tahp gaban...!!!and so much more..
    pastu aku pown ape ag..pegi arh kat adik aku  syafiq..mntk tolng dye settle an kes yg menyedhkn dan memalukan..dye bile dpt tau bknnye tros nak tolng..dye glak sbakol dulu br dye pegi..uhh..gram tol..tp nak wat camne??da la mntk tolong kat org an..so redha je lar..aku ngan adk aku pown pkir..camne lar nak amik phone tu...and the importnt thing..!!camne nak ckp nagn parents aku??bile da buntu sgt..adk aku soh aku amik plastik..aku pown bendol..pegi lar ikot..last2 dye soh aku jolok dlam tu..NO WAY!!..aku nak wat cam tu..yekkk..
   bile daa give up tu..aku pegi arh at parents aku nak g tau..tergagap2 kowt..haha..time ngah cuak nie..bile da explain..aku ingt kene lar sembor ke ape an..last2 dyeorg bantai gelak an aku????epclly adk aku ..siot tol..
saba jer lar..aku ape ag wat drama lar..cam nak ngs je an..aku wat derk je bile dorng pnggl aku..merajok lar katekan..haha..x lame pas2 bpk aku pjok aku cam bese..dye kate camnie..'dalar tu..nant blik subng kite beli phone baru ..oke??'..on the spot aku senyom tros..haha..pandai btol bpk aku pjok aku an..haha..tp ade condition lar..igtkan senang nak dpt??..dye kate phone x bleyh mahl2..hissyy..x ksh lar..janji ade an drpd xde!haha..now skunk nie aku pakai phine nokia cikai..haha..x lar..xde ar cikai mane an..phone nokia express nusic..bersukor je lar an..haha
   lastly...the moral of the story is..dgr lar nsht prnts kite..n jgn terlampau berkepit ngan phone..espclly dalm toilet!!!hahahaha...thats all 4 thi post..bubbye!!!:-)

No comments:

Post a Comment